Followers

Saturday, October 1, 2011

Pendakian Gunung Ledang!!


event : Mandi Air Terjun
lokasi : Sagil, Gunung Ledang
tarikh : 27 September 2011
masa : 10 pg

pengembaraan ke gunung ledang nieyh sebenarnye xdirancang langsung..
lepas paper IMD 152 yg susah gile nk mati tuh. 
tetibe je member aku nieyh suggest kt group fb nk g mandi air terjun kt Sagil.
paper tuh dh la ssh gile n disebabkan kitorng nk hilang kan rasa tension menjawab paper tuh kitorng pown join la plan dorng g mandi air terjun. ehehe.
so pada 27/09/2011, pukol 9.00. aku dpt kol yg mengejut kan aku dr lena tidur ku (eceh ayt cm novelis) haha
angkat je fon member aku ckp "dan cepat siap! kejap lg kita gerak Sagil!"
aku ngan kelam kabut nyer trus bngun n ckp kt dye "okay2. kejap2 nk gosok gigi dulu"
hahahaha... mmg xleh blah. haha.. bgun2 g cari bju, sluar n sluar kt dalam tuh serta plastik utk letak bju basah.
hahaha
then g toilet gosok gigi. haha. bukan nyer mandi tp gosok gigi. :p
dh gosok gigi aku pown g la jmpe dorng kt bwh kolej.
dr UiTM segamat ke Sagil kitorng mesti la naek kete, xkn jalan kaki pulak kan. haha.. mmg esok smpi Gunung Ledang tuh. haha
tp sebelum tuh kita mesti laa breakfast dulu.. xelok bia perut kosong. hahaha..
kitorng pown benti laa kt tepi jln mkn kt warung. pekena laa roti telur ngan air teh panas pagi2 tuh. haha
sedap woo..
lepas makan baru la kitorng sambung ekspidisi ke Gunung Ledang..






maap kalau gmbar sexy sgt :p

dh smpi kitorng xtunggu pe. tukar bju n trus g daki gunung ledang tuh. mcm2 la jmpe. batu besar gila. kitorng panggil batu cave 2. hahaha..
pendakian tersebut mengambil masa 30 jam utk ke air terjun. huhu.. penat woo daki.
smpi2 je mmg berbaloi. tempat superb giler. 
yg paling best ada treatment kaki!! free plak tuh. letak je kaki kt situ ada ikan dtg gigit sel mati kt kaki.. geli tau. hehe :p
kalau kt shopping complex mau nyer berpuluh hengget. tp kt air terjun tuh free of charge. hihi ^_^
air dye ya allah.. sejuk smpai ke tulang wa cakap lu. haha.. baru kejap mandi dh menggigil. :p
 kitorng dtg Sagil kol 10 lebih n ktorng balik dlm kol 2 lebih. haha.. 4 jam dowh mandi. kecut badan kitorng. haha

aktiviti mandi air terjun mmg best n berbaloi. hilang tension aku. =D
terbaek dr ladang, dusun, sawah, bendang, estate, kilang n sume bagai laahh. hehe
kalau ada rezeki aku nk dtg lg ke Sagil. hehe.. insyaallah.

shared by : NSM (Norsyaheedan Malek)
:)

1 comment: